Nytt år - nya "försök"!!

Inledde året med ett tappert försök på havsöring ute på min favoritsträcka lite längre ut längs med Bråvikens norra strand. En liten trevlig strand med till synes perfekta biotopiska förutsättningar. Dessutom gillar jag att jag oftast får ha sträckan för mig själv + att man fiskar av den på en timme. Första halvdagen satsade jag på klassikern "Ludde" och lyckades faktiskt kroka en liten rackare precis då solen gick ned bortom ön. Fisken fick givet simma vidare i väntan på en större.

Hmmmm...ser att det är dags att byta krok till nästa försök!

Dag två fick jag vänta ut blåsten då det friskade i ganska häftigt med 20m/sk i vindbyarna. Pålandsvind från S/SV kändes ju helrätt så förhoppningarna var högt ställda då jag satte igång fisket. Hade dessutom läst en spännande artikel om hur danskarna med framgång kör stenhårt med kritvita drag under vinterhalvåret. Svängde förbi Markus på Skeppa och köpte en kritvit Heron!!! Kastade tills jag började få ont i axeln och solen ånyo försvann bortom ön...inte ett nafs!!!Men nästa gång........
Häpp och Gott Nytt Fiskeår!!
Antevanten
PS: I nästa inlägg kommer rapport från mörtstugan som jag petade i häromdagen.....snart dags för angel!!!:DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0