Påsklovsfiske

Taggad!!!Ja, sannerligen var Spöknäckarnas fiskerapport från långfredagen inspirerande...de hade fått typ 40 gäddor i ruskvädret vilket ju liknar gamla tiders resultat!!!Gött!!! Påskafton och påskdagen ägnades såklart åt äggkläckning men så på annandagen kom jag ut för ett heldags fiske i Bråviken mellan 9 och 4. När jag väl hittade gäddorna stod de en bit utanför vassen där vinden låg på som mest. Fick en riktig bonanza då gäddorna attackerade min stackars ärrade SalmoSlider i närapå varje kast! Fick upp 29st och missade säkert ett 20-tal i rena förskräckelsen....inga monster men heller knappt några snipor, största vägde 5,9. Kul fisk!

En ärrad favorit!!Salmo Slider modell "stor" (12an). Dessvärre råkade
jag sätta fast ett helt knippe favoriter i stubbvassen.....har beställt nya hos Markus
på Skeppa.
Avslutade lovet i dag, lördag, med fiske i solsken. Nu blåste det från väster istället och hotspoten som levererade så bra häromsisten var inte alls lika het...fick några små som nu stod precis i vasskanten. Loke höll mig sällskap och tränar på att kasta lite större beten med haspel men det vill sig inte riktigt....än...Hursomhelst....efter Lokes landgång begav jag mig till "andra sidan" där det är lite djupare in till vassen...där fanns gäddorna idag och vips hade jag kammat ihop 18st med topp på 5,8. Riktigt roligt fiske alltså!!!Avslutade fisket med att förtöja båten vid min bryggplats så nu blir fisket snäppet mera tillgängligt för kortare kvällsturer igen. Perfekt!
Häpp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0