Äntligen båtplats!!

Som jag har gnällt och spekulerat kring möjligheterna att finna en lämplig båtplats.......sökandet är nu över och efter lite fix och trix ligger båten förtöjd vid brygga 5min hemifrån!! Dessutom nära till några riktigt bra hotspots för gädda!! Bryggvärden hävdar att man även haft bra strömmingsfiske där trots att det ju faktiskt handlar om de innersta delarna av Bråviken....såg ju iofs en säl då jag var ute en sväng i samband med iläggning och den borde ju ha varit där för att äta strömming?!?!?


På bilden ligger båten förtöjd längsmed bryggan. Har nu fixat med en akterstör men känner mig inte riktigt 100 på arrangemanget....när det blåser västligt är läget illa utsatt!!!

Hursomhelst....bryggplatsen innebär att man kan byta ut några pass Bolibompa-sex mot Bolibompa-fiske = korta fisketurer som ändå kan innebära resultat....dessutom utan alltför avancerat för- efterarbete. Kan också innebära frukostfiske medan resterande familj sover...så blev det häromdagen då Wester och jag kom ut en sväng mellan 7-10 på morgonen. Vi fick en varsin liten och gladdes åt att säsongen är igång. Under fisket funderades över hur lämpligt inrättat det var av Gud att låta måsar skräna och hundar skälla istället för det omvända.

Wester lyfter ombord en fin-fin matgädda för att bidra till grannsämjan!

Framöver laddas det för Vårdraget som Bäckman i år anordnar vid Husabergs camping Norra Vättern den 20/5. Ska bli kul....hoppas på härligt väder!! Leken lär ju iaf vara förbi då....pågår förfullt just nu!!
Häpp!
Andreas


Kommentarer
Postat av: Antevanten

KONVALESCENS-FISKE

Bättre form av återhämtning efter ett par dagars kraftig "magåkomma" är ju svårt att tänka sig. Var ju egentligen frisk men ev smittbärande så jag stannade hemma idag...passade då på att ta en tur på fm. Det vackra vårvädret fick sig en knäck och molnen tornade upp sig på himlasfären....i ett hällregn drillade jag ett flertal hungriga gäddor som kommit av sig i leken....fick 6 på ett o samma ställe + ytterligare några på utsidan vassen....så jäkla roligt!!!Givet bommade jag den största (6-8) som vände precis intill båten då Slidern kom till ytan. Skitkul fiske!!!!

Häpp!

2011-04-27 @ 14:38:29
Postat av: Antevanten

EFTERLEKSFISKE SÖNDAG 15/5

Gott mos!!!!!Fiskade på förmiddagen då det utlovats regn efter en period med soligt/varmt väder...regnet kom inatt...vid 9-tiden då jag kom på plats sken solen åter. I mitt lilla favoritgapp fick jag drilla fina "lövgäddor" (lekgäddor i mellanregistret 3-7kg) Hade många följen och påslag som jag inte lyckades bärga...3 vägdes 4,3 4,6 och 5,6.....jättekul!!!Hoppas nu vi får drilla "blomstergäddor" på Vårdraget nästa helg i Norra Vättern!!!!!

Häpp!

PS: I veckan blir det ev strömmingsfiske med studerande på Särvux....hoppas på vädret!:DS

2011-05-15 @ 18:12:53
Postat av: Antevanten

STRÖMMINGSFISKE + UPPLADDNING 19/5

I dag körde jag ett strömmingspass i Sandviken med studerande från Särvux....vi fick 2 strömmingar under tiden de var där...när de åkte hem hittade jag stimmet så jag kunde dra upp ett knippe till min kollega. Roligt det där fisket----synd att man inte är förtjust i att äta dem!

Tog sedan upp båten på käran inför helgens spektakel i Norra Vättern. Ska bli riktigt roligt att träffa "kompisar från förr" och fiska lite. Alla inköp är gjorda och allt planerat in i minsta detalj....så vad skulle kunna gå fel då???

Häpp!

2011-05-19 @ 21:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0