Pinfärsk gädda!


Ja...den suddiga bilden på gäddan är bara någon timme gammal så nog är den färsk alltid! Började fisket i den lekvass som levererade senast men tji fick jag! Där var braxenleken i full gång och jag krokade 2 i ryggen....drog då vidare till en annan favvovass där vinden låg på och där stod de och lurade. Fick 3 småttingar på raken och sen kom ett så'nt där skönt hugg då spöt liksom bugar sig....kändes direkt att det var en bättre fisk och den gick ned mot botten och drog sedan i sidled. Stark och stridbar som sig bör så här i efterlek visade den sig inte förrän precis intill båten då jag fick lyfta den från botten!!! Gött!

Inspiration till dagens fiske fick jag från Nicke och Peter som i går kväll drog en 11-kilos under premiärturen med Nickes fin-fina båt! Jag bidar min tid (en tid då jag också drar 10-klubbare och åker Buster-båt;-)
Häpp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0