I väntans tider

Barnen sover och min kära Catarina är på tjänsteresa...då passar man på att blogga!!!Nå'n snubbe på Fiskesnack gör en inventering av Östgöta-bloggar och då gäller det att uppdatera sig lite...
Isen är nu ett minne blott och man är så sugen på att komma ut på lite äkta fiske efter storkrokodill!!!
  Håller Kolmårdstrollet redo hemma på uppfarten och pysslar med att installera nyinskaffat ekolod. Valet föll på ett Lowrance x50DS som ska vara av bra kvalisort och har dubbla frekvenser på givaren.
Här nedan en bild från sista rampningen i höstas vid Lindö då sjön låg blank en tidig morgon.


Nästa helg (den 24) går Vårdraget av stapeln vilket jag ser fram mot. Vi är då inne på 10:e året och nu mer än någonsin känns det som att huvudsyftet (att knyta samman kompisgänget) med spektaklet fyller sin mening!! Flertalet av mina barndomskamrater träffar jag numera inte i några andra sammanhang...Ska bli kul! Roligt också att ha med nya kompisar i gemenskapen.
Häpp!


PS:Var ute en liten testrunda i söndags och fick då 2 smågäddisar i båten....spännande!!!:DS


Kommentarer
Postat av: Karin

Snyggt foto, båten ser bra mycket finare ut än vad den gjorde när den låg i verkstaden;)

2010-04-15 @ 11:55:42
URL: http://bevemyrs.blogg.se/
Postat av: Antevanten

Mmmm..gäller att välja fotovinkel och ljus....tror du (Karin)att det hade passat med en blomsterkvast i fören?? I annat fall hoppas jag att det blir en klase bananer på ekolodet!!!!

2010-04-15 @ 13:17:50
Postat av: Jerka

Hallå i plurret!



Ser fram mot att bilda vinnande team med dig på lördag! Med ekolod och nya bandits kan det väl inte bli annat än storslam?



Ha det bäst!!

2010-04-19 @ 16:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0