Skitfiske på er!

Ja...så brukar ju den invigde lyckönska sin fiskebroder med förhoppning om det motsatta men denna sommar infriades just "skitfisket" för min egen del. Det enda bra fisket jag varit med om har varit kvällsturerna efter abborre tillsammans med Loke vilket ju iofs varit trevligt...
Ett annat trevligt inslag var då Bäckman samordnade ett fiskafänge i Robins nya flugfiskesjö Bårsjön alldeles utanför Rejmyre...Robin laddade med lite x-tra fina regnbågar för vårt x-klusiva sällskap några dagar innan fisket...dessvärre hade han dresserat dem att enbart ta på hans egna flugor:

Robin drillar dresserad regnbåge.
Dock blev det en trevlig kväll med många goda fiskehistorier och en och annan pilsner....fasligt mörkt blev det också när vi sedan lagom runda under fötterna skulle ta oss därifrån.....fick sonika lämna allt vi haft med oss och tomhänta rumla hemåt våra nattkvarter hos våra arma föräldrar på uppväxtorten.
Innan ölintresset hamnade alldeles iu fokus tog vi alla en provtur i en sådan där badring för storfiskare....redigt angenämt som synes på bilden nedan:

Storfiskare som stortrivs
 (om det inte vore för att undertecknad på något mystiskt vis förväxlat simfötterna med någon annans?!?!)
Hursomhelst...när nu allt annat fiske går att pipsvängen tänkte jag prova på en annan variant...vertikaljiggning...lär ju vara mäkta effektivt....köpte prylarna - smet iväg en fin kväll på Glan - rätt tid, rätt plats....men...näe....inte ett nafs!!! Jag bidar min tid!!!! Kanske kräftfisket framöver kan fungera!?!?! Då ska jag fånga kräftor så stora att man får leda dem upp ur sjön!!!
Häpp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0